Annonse: Barneklær for et knall pris, klikk her

Saturday, October 8, 2011

Maandazi

Jeg liker så mye å snakke om min barndom. Jeg synes det er gøy å skriveoppskrifter på mat som jeg har som barn vokst. I dag vil jeg skrive en oppskrift på maandazi. Vi vanligvis spiser dem til frokost med te eller kaffe.Eller for å tjene til gjestene når de kommer på besøk. eller du kan spise som et akkompagnement til suppe. Alle barnas beste venn ... Min sønn er så glad i dem. Jeg kan si jeg lagde til ham en dag, og han tok med seg til skolen for en spesiell dag, likte alle ungene på skolen mye..

ingredienser
Hvetemel
i pkt gjær
100 g Sukker
0,25 teskje salt
200 dl blanding av melk og egg (varm melk Blir Blandet med Ett egg) ... husk Vare varm.
En tabell skje cardamon
300 gram hvetemel '
olje for deepfrying.



I stedet for en blanding av egg og melk, kan du bruke lunkent varmt vann. , Jeg brukte en blanding av litt melk og egg bare for å gi maandazis protein,men resultatet og smaken er den samme.


Hvordan du gjør

Sil mel, og så bland i salt, sukker og kardemomme og gjær. Etter dette, gjør et hul i midten, og legge til en ss olje og bland sammen med fingrene, for å få lys gul farge og ligner litt brødsmuler. Lag en hul igjen i midten og legg en blanding av melk og egg. kna til en myk deig.



Sett deigen i en lys område, dekk med et hvitt håndkle, untl det reise til dobbel størrelse. Kna deigen og rull den på et flatt underlag til 1. cm tykk.Deretter klippe figurer du vil, jeg brukte en kopp for å runde former. Du kanogså opprette trekanter, eller fletter.

Varm oljen og teste den ved å slippe et stykke deig, hvis du ser at det vilflyte og hovne, du kan legge Maandaziz og flyttistekke til de er gyllenbrune,ta dem ut, og tørk med kjøkkenpapir før servering dem ..








No comments:

Post a Comment

Do you like it? Like or share on facebook

>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...